2009年1月19日月曜日

Petanque Full Day / ペタンク三昧の一日

We have had usual Sunday session at our home ground, Hiratsuka Beach Park.  We have had 5guests.  K-ura-san has invited very good players from Ohta-ku and Ichikawa, Chiba.  We have had 2 life sever-girls, and a dog food professional who I see in my morning session.
2 out of 5 have had their first experience of Petanque, but to our surprise, they managed to play well.  Especially "Machio" the life-sever and university student was GREAT.  I thought in the beginning when I taught her rules and basics, it was only the beginners luck, but her miraculous play continue through out the afternoon!  Her talent for pointing was... envious!
We have had 6 hours session and made ourselves exhausted by the end. We invite anyone who are interested in Petanque.   We always have boules to rent.
通常の日曜の練習会を我々のホームグランドである平塚ビーチパークで開催しました。 5名のゲストが参加されました。 K浦さんが大田区と千葉県の市川市から、とても上手な2名をお連れいただきました他に、ライフセーバーの女の子が2名、私の朝練でいつも顔を合わせるドッグフード専門家の紳士の5名でした。 5人中2人は初めてペタンクを体験したにも関わらず、なかなかの良いプレーでした。 特にライフセーバーの”マチオ”ちゃんと言う大学生は凄かった。 最初にルールと基本を説明していた時はビギナーズ・ラックだろうと思ってましたが、彼女の奇跡的なプレーは午後ずっと続いたのです。 彼女のポワンテのセンスには・・・嫉妬すら感じました。 6時間の練習会で最後は疲れ切るほどのペタンク三昧な一日でした。
ペタンク経験者に限らず、近隣の方で興味がある方は、気軽に参加してみてください。 ブールも貸し出します。

0 件のコメント: