2009年2月1日日曜日

Petanque Training Machine

My family have visited Kawamoto Petanque in Saitama.  It was a practice session for ACE and her new team mate.  It was petanque-perfect place with hard and grabbel full terrain.  The session was educational, but what caught my eyes were this equipment(photo).  It might be a bit difficult to see it clearly, but the boule is hanging from the wooden bridge.  It is to practice tir!  Good thing is that when you hit the boule, it will come back to the same location, and your boule will stay within the equipment.  So, you do not have to walk much to collect scattered boules.  I would like to make one for myself, too!
家族で埼玉の川本ペタンクさんを日曜に訪問しました。 エースとチームメイトの練習セッションのためです。 会場は堅い砂利質のペタンクに最適なテランでした。 セッションはとてもためになるものでしたが、それよりも私の目を引いたのは、写真のペタンク養成機具です。 写真では確認しずらいかも知れませんが、木製のコラムにブールがぶら下げられています。 そうティールの練習器具です! 利点は、弾かれたブールは基の位置に戻り、投げたブールも機具内に留まる仕組みなので、散らばったブールを拾い集める手間が省けます。 僕も作りたい!

0 件のコメント: